söndag 28 mars 2010

En dag i italiensk anda

Ja dagen började med fotboll på kanal 9 då Juventus tog emot Atalanta och vann med 2-1. Sedan har jag använt hela dagen till att skriva klart min uppsats i Historia B om Italien under mellankrigstiden.

Kvällen fortsatte med det andra laget i mitt hjärta, Lazio, som gästade Milan på San Siro. Ett Milan som saknade många tongivande spelare som Pirlo, Ronaldinho, Pato och Nesta medans Lazio som hade två raka segrar hade en näst intill intakt startelva. Dock hade matchen kunnat börja bättre för mitt Lazio då Milan fick en väldigt billig straff som Boriello satte i mål. Lichsteiner kvitterade för Lazio 10 minuter innan paus. Men i andra halvlek så blev det inga mer mål och matchen slutade 1-1. Synd för mitt Lazio att Zarate och Rocchi inte gjorde en särskilt bra match samtidigt som den inhoppande Cruz såg otroligt loj ut. En poäng borta mot Milan är dock ganska bra och välbehövliga poäng i bottenstriden.

Nu ska jag fixa till det sista på min uppsats innan jag skickar in den till min lärare, sen ska jag sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar